سلام و روزخوش
از آنجایی که درک و تحلیل پارامترهای الکسای سایت برای مدیران سایت اهمیت ویژه ای داره این مطلب را برای دوستانی که با پارمترهای الکسا آشنایی کافی ندارند منتشر کردم:
رتبه:
مورد نخست که با آیکون زمین مشخص شده رتبه جهانی سایت و مورد بعد که با پرچم یک کشور مشخص شده ، مشخص می کند سایت شما در کشوری که بیشترین نرخ بازدید را دارد چه رتبه ای دارد.
نکته : این عدد تنها از کشوری که بیشتری بازدیدکنندگان شما از آن کشور هست اختصاص دارد نه به کشوری که رتبه ی کمتری دارد!
تعامل بازدیدکنندگان:
Bounce Rate: این پارامتر مشخص می نماید چند درصد از بازدید کنندکان پس از دیدن اولین صفحه وبسایت شما را ترک کرده اند. هر چه میزان این مقدار کمتر باشد وضعیت سایت شما بهتر است. معمولا بالای 80% بد ، 50% متوسط و زیر 30% عالی است. این مورد زمانی بیشتر خودنمایی می کند که طراحی سایت و UX آن ضعیف باشد و کاربران رغبتی به دیدن سایت و تعامل با آن نداشته باشند.
میزان بازدید صفحات هر بازدیدکننده:
Daily Pageviews per Visitor: این پارامتر مشخص می نماید بهطور میانگین بازدیدکنندگان چند صفحه از وب سایت شما را ملاحظه کرده اند. هرچه بیشتر باشد بهتر است. اضافه کردن اِلمان های مانند BreadCrumb و پست های مرتبط کمک بسیار زیادی به افزایش این عدد خواهد کرد.
مدت زمان صرف شده توسط هر بازدیدکننده:
Daily Time on Site: این پارامتر مشخص می نماید بهطور میانگین بازدیدکنندگان چند دقیقه از وب سایت شما دیدن کرده اند. این عدد نیز هرچه مقدار بیشتری داشته باشد وضعیت بهتری خواهید داشت، این پارامتر را با محتوای مناسب و خوانا و همچنین جذابیت بصری محتوا میتوان افزایش داد.
برای هرگونه سؤال یا مشاوره هم میتونید با بنده در تماس باشید 🙂 / از طریق تماس با من پیگیر شوید 🙂
آپدیت: سرویس الکسا بعد از 25 سال فعالیت برای همیشه خاموش شد…