ابتدا به مفهوم Authority ، Page Authority ، Domain Authority میپردازم.
اتوریتی Authority یعنی ارزش و Page Authority و Domain Authority به ترتیب یعنی ارزش صفحه و ارزش دامنهای که به سایت شما لینک داده است.
پس از لغو پروژه پیج رنک توسط کمپانی گوگل، وب سایت معتبر Moz.com که یکی از اصلیترین مراجع آموزش سئو در جهان به شمار میآید، فاکتور اتوریتی را معرفی و جایگزین پیج رنک نمود. اتوریتی یک معیار غیر رسمی است که توسط گوگل تأیید نشده است اما در نبود فاکتور رنگینک گوگل، سنجش آن در ارزیابی ارزش سایتها و صفحاتشان بسیار حیاتی و ارزشمند است.
Page Authority ارزش یک صفحه از سایت نزد موتورهای جستجوگر است و Domain Authority میانگین ارزش تمام صفحات آن سایت است. اتوریتی عددی از ۰ تا ۱۰۰ است که با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل عمر پیج و دامنه، تعداد لینکهای دریافتی از سمت تعداد دامنههای لینک کننده، سیگنالهای دریافتی از شبکههای اجتماعی و غیره، یک عدد کلی محاسبه و اعلام میشود.
در نظر داشته باشید که دریافت بک لینک از سایت با اتوریتی بالاتر، ارزشمندتر است. با این حال اتوریتی یک معیار کلی است و شرط کافی برای دریافت بک لینک از هر سایتی نیست. ممکن است یک سایت موفق در زمینه ورزش به عدد اتوریتی بالایی دست یافته باشد اما بطور قطع برای سایت فروشگاهی شما مکان مناسبی برای اخذ یا بک لینک مرتبط نیست (عدم ارتباط موضوعی).