در حال حاضر ارزش تولید محتوای با ارزش بر کسی پوشیده نیست و تاثیر آن بر جایگاه سایتها و کسب و کارها در موتورهای جستجو نیز غیرقابل کتمان است پس برای دیدن شدن در نتایج جستجوی مخاطبین، باید محتوای ارزشمند، باکیفیت و جذاب در مدت زمان مناسب ارائه گردد.
در چک لیست زیر سعی کردهام بهصورت خلاصه اما کاربردی، شاخصهایی برای سنجش میزان تاثیرگذاری و ارزش محتواهای تولیدی را ارائه دهم.
آیا مخاطبین به دنبال چیزی هستند که شما در مورد آن مینویسید؟
آیا مخاطبین از مقاله شما بهرهای خواهند برد؟
چه چیزی در مورد مقاله یا محتوای شما خاص است؟
تیتر مطلب به درستی تنظیم شده است؟
آیا از خلاصه یتمیز و جذاب و کوتاه استفاده شده است؟
آیا از کلیدواژههای کلیدی در متن استفاده شده است؟
تیترهای فرعی را به درستی به کار برده اید؟
متنهای پاراگرافها به اندازه کافی کوچک هستند که باعث خستگی مخاطب نشوند؟
آیا از تصاویر به درستی و مرتبط استفاده شده است؟
آیا مطلب جاری به مطالب قبلی که از لحاظ محتوایی مرتبط هستند لینک شده است؟
آیا در ارائه مفهومها و واژههای ارائه شده، به واژههای خارجی و منابع آن لینک شده است؟
آیا برای محتوای مدنظر، متا و کلمات کلیدی مناسب انتخاب شده است؟
آیا مخاطب در متن به انجام عمل یا اقدامی برای ارتباط بیشتر یا خرید دعوت شده است؟
در صورت هرگونه سؤال یا نیاز به مشاوره با بنده در تماس باشید 🙂