تمام اصول سئو سایت با این هدف پیش می رود که میزان ترافیک و بازدید سایت افزایش یابد. در این صورت این سایت در رنکینگ گوگل، در رتبه مناسبی قرار خواهد گرفت. البته قبلا هم گفته شده است که وجود هر کاربری برای سایت مناسب نیست بلکه تنها کاربر ثابت، می تواند به طور موفقیت آمیزی، رتبه سایت شما را بالا ببرد در حالی که تاثیر آن ماندگار است. اما نکته جالب که لازم است بدانید، طبق اصول سئو و نظر همیدفدایی، بازدیدهای سایت به سه نوع تقسیم میشوند:
این نوع بازدید مربوط به زمانی می شود که در نتیجه جست و جوی کاربر از گوگل حاصل می شود.
در این حالت، شما به گوگل هزینه ای پرداخت می کنید تا لینک سایت شما را در قسمتی از صفحه خود تبلیغ کند و با این کار شما تبلیغات انجام داده اید در نتیجه علنا بازدید را خریداری کرده اید.
این نوع از بازدیدها، با اطلاع قبلی از برند، فعالیت یا محصول شما به وبسایت شما سر خواهند زد و احتمال اکشن در اینگونه بازدیدها بالاتر خواهد بود.
خرید بازدید سایت (از گوگل یا سایتهای دیگر) بین وبمسترها اهمیت زیادی داشت، زیرا سریعتر میتوانستند رتبه خود را در گوگل بالا ببرند ولی این کار معایبی دارد که توصیه می شود خرید بازدید صورت نگیرد:
گاهی اوقات وبمسترها، بستههای بازدید خریداری می کنند و تا چند روز مشاهده می کنند که سریعا رتبه ان ها افزایش یافته ولی پس از آن افت و بازگشت مجدد به خانه اول را مشاهده خواهند نمود. این نشان می دهد که کاربها واقعی نبوده اند زیرا اگر این گونه بود باز هم در روزهای آتی، از سایت شما بازدید می کردند.
اگر فرض کنیم که بازدیدها هم واقعی باشد، ولی اگر کاربر به موضوع سایت شما علاقه ای نداشته باشد، باز هم تاثیر نخواهد داشت چون این بازدیدها هدفمند نیستند. در این صورت این کاربرها، سریعا سایت شما را ترک می کنند. در نتیجه ضریب بازگشت سایت شما بالا می رود و این مسئله برای گوگل بدان معنا است که کیفیت سایت شما پایین است در نتیجه تاثیر منفی بر رنکینگ سایت شما خواهد گذاشت.
این مسئله درباره سایتهایی که فروش محصول دارند خیلی مهم است. زمانی که شما تمایل دارید بازدید سایت خود را بالا ببرید مسلما برای این است که فروش محصول یا خدمت شما زیاد شود، پس اگر کاربرها غیرواقعی باشند، نه تنها سودی برای شما ندارند بلکه هزینه شما برای خرید بازدید هم هدر رفته است و منابعی هم احتمالا از دست رفته است.